Khilafah Pasti Akan Kembali

15 Perkara Yang Hilang Akibat Ketiadaan Khilafah

1. Keredhaan Allah SWT
Keredhaan Allah SWT dapat dicapai dengan mengikuti seluruh hukum dan aturan-Nya dengan penuh ketaatan sebagaimana dipraktikan oleh nabi kita Muhammad saw. Dengan kata lain menegakkan negara Islam yang merujuk pada syariat baik urusan di dalam maupun luar negeri pada setiap aspek kehidupan.

2. Hilangnya Imam atau Khalifah atau Amirul Mukminin, di mana bai’at kepadanya merupakan suatu yang amat vital bagi setiap Muslim. Rasulullah saw bersabda, ” Barangsiapa yang mati sedangkan di bahunya tidak ada bai’at maka matinya seperti matinya orang jahiliyah.”

3. Hilangnya rasa aman dan jaminan keamanan yang menyebabkan ketakutan.

4. Hilangnya ilmu pengetahuan, pendidikan dan kepedulian yang lahir dari keperibadian Islam. Hal ini disebabkan oleh begitu dominannya kebodohan dan buta huruf yang diakibatkan oleh kemiskinan dan keperibadian yang goyah.

5. Hilangnya kekuatan dan Jihad yang disebabkan kelemahan dan kekalahan.

6. Hilangnya kekayaan yang disebabkan kemiskinan

7. Hilangnya pencerahan dan pedoman yang benar yang disebabkan kegelapan dan pedoman yang salah.

8. Hilangnya kehormatan dan martabat yang disebabkan penghinaan

9. Hilangnya kedaulatan dan ketergantungan dalam membuat keputusan politik akibat ketundukan kepada negara-negara penjajah kafir barat dan timur.

10. Hilangnya keadilan yang disebabkan penindasan dan ketidakadilan.

11. Hilangnya keimanan dan keikhlasan yang disebabkan pengkhianatan penempatan orang yang salah pada tempat yang salah.

12. Hilangnya sikap dan moral yang terpuji yang menyebabkan kejahatan dan sikap yang tercela.

13. Hilangnya negeri-negeri Islam dan tempat tinggal, tidak hanya Palestin tetapi juga Andalusia (sekarang yang disebut Portugal dan Spanyol), wilayah yang luas di Asia Tengah dan Timur Jauh, Kosovo, Bosnia, Kashmir dan yang lainnya, yang menyebabkan jutaan imigran, gelombang pelarian dan pengusiran.

14. Hilangnya tempat suci dan akibatnya adalah kaum Muslim dilarang solat di Masjid Al-Aqsa selama 50 tahun sampai saat ini. Lebih menyedihkan apabila kita melihat dua masjid lainnya pun iaitu Masjid Al-Haram dan Masjid Al-Nabawi tidak berada dalam keadaan yang diinginkan.

15. Hilangnya kesatuan dan integriti yang diakibatkan terpecahnya negeri kaum Muslim menjadi lebih 50 bahagian.

Itulah kehilangan yang besar untuk disampaikan pada anda bahawa semua telah lepas dari tangan kita.

Saudara-saudara sekalian,

Gambaran kehilangan ini sangat jelas dan ia menyebabkan upaya penegakan Khilafah lebih kuat dan menjadi semakin luas lagi kini. Tanah yang subur telah ditaburi benih perubahan seperti umat telah bersedia untuk menerima Khilafah. Khilafah menjadi sebuah permintaan yang tidak boleh ditawar-tawar lagi dan kemunculannya sangat cepat. Ditambah dengan para pendukung Khilafah yang diperkirakan puluhan –mungkin ratusan juta di seluruh dunia Islam yang merefleksikan sebuah kekuatan opini publik pada persoalan sensitif ini. Yakinlah bahawa episod duka umat Islam ini akan berakhir tidak lama lagi kerana Khilafah akan menyinari hidup kaum Muslimin sebentar saja lagi, bi iznillah..

Khilafah Pasti Akan Kembali..
Episod Duka Umat Akan Berakhir..
Sedikit Masa Lagi KHILAFAH akan menyinari..
Terus Berjuang Demi Illahi..
Agar Mardhatillah menanti.

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿٨﴾ هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ ﴿٩

“Mereka ingin hendak memadamkan cahaya (agama) Allah dengan mulut (ucapan-ucapan) mereka, dan Allah tetap menyempurnakan cahaya-Nya meskipun orang-orang kafir benci. Dia-lah yang mengutus Rasul-Nya dengan membawa petunjuk dan agama yang benar agar Dia memenangkannya di atas segala agama-agama meskipun orang-orang musyrik benci” [TMQ ash-Shaff (61): 8-9].

”Dan Allah berkuasa terhadap urusan-Nya, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahuinya” [TMQ Yusuf: 21].

Semoga Allah SWT memberi kita kesabaran dan kekuatanan serta memungkinkan kalian untuk memainkan peranan yang penting dalam menegakkan dan memperjuangkan kembalinya negara Khilafah. Allahumma aamiin..
SHARE THIS

0 comments:

Post a Comment